Interpelacje

24. Utworzenia w Wilanowie delegatury Urzędu Skarbowego

20.10.2016 

Zgodnie z informacjami jakie uzyskałam w Urzędzie Skarbowym Warszawa-Ursynów(w którym rozliczają się z podatków mieszkańcy Wilanowa) i wynikających z rozporządzenia z art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16.11.2006 roku organem podatkowym właściwym w sprawach poboru opłaty skarbowej jest wójt, burmistrz czy prezydent miasta właściwy ze względu na siedzibę organu lub podmiotu, który dokonał czynności urzędowej albo wydał zaświadczenie lub zezwolenie(pozwolenie, koncesję). Siedziba Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów znajduje się na terenie Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy(ul. Wynalazek 3) i to tam właśnie podatnicy zamieszkujący Dzielnicę Wilanów wnoszą swe opłaty, które są dochodem na rzecz tej dzielnicy. Są to przypuszczalnie znaczne kwoty, które mogłyby potencjalnie zasilać budżet Dzielnicy Wilanów.
W związku z tym, zwróciłam się pisemnie do Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów z pytaniem o udostępnienie informacji o wielkości kwot wpłacanych przez naszych mieszkańców z tytułu opłat skarbowych w tym urzędzie oraz o możliwość wydzielenia delegatury tego urzędu na terenie Wilanowa. W otrzymanej odpowiedzi z dnia 11.10.br wynika, że przekazanie takich danych leży w gestii Burmistrza Dzielnicy Mokotów. Zwracam się zatem z prośbą o oficjalne wystąpienie Urzędu Dzielnicy Wilanów do Burmistrza Dzielnicy Mokotów w sprawie udostępnienia danych związanych z wielkością opłat skarbowych pozyskiwanych od mieszkańców Wilanowa(lub jeśli nie ma takich danych – od wszystkich podatników Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów).
Dodatkowo, jak ustaliłam od 01.04.2015 roku mienie Skarbu Państwa będące w dyspozycji urzędów skarbowych oraz nieruchomości znajdujących się w trwałym zarządzie urzędów skarbowych stało się mieniem będącym odpowiednio w dyspozycji lub w trwałym zarządzie właściwych miejscowo izb skarbowych. Dlatego zwracam się z pytaniem, czy Urząd Dzielnicy Wilanów rozważał lub prowadził rozmowy z Urzędem Skarbowym Warszawa-Ursynów lub z właściwym organem administracji państwowej czy Urzędem Dzielnicy Ursynów, w sprawie możliwości zlokalizowania nowej filii czy delegatury Urzędu Skarbowego na terenie Dzielnicy Wilanów. Jeżeli były podejmowane jakieś kroki w tej kwestii proszę o odpowiedź jaki był ich rezultat. Utworzenie takiej delegatury ułatwiłoby znacznie wywiązywanie się z obowiązków podatkowych mieszkańców coraz liczniejszej dzielnicy, jaką jest Wilanów. Mają oni do pokonania znaczną odległość by dotrzeć osobiście do urzędu skarbowego, co stanowi dużą uciążliwość, stratę czasu i wysokie koszty. Jednocześnie, utworzenie delegatury w Wilanowie usprawniłoby pracę Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów, który zlokalizowany w bardzo znacznej odległości od miejsca zamieszkania podatników, w rejonie miasta mocno uczęszczanym i z małą ilością miejsc parkingowych, jak również na dzień dzisiejszy mocno obciążonym ilością obsługiwanych mieszkańców(prawie 150 tysięcy mieszkańców Ursynowa i Wilanowa) oraz zatrudniającym już 200 pracowników, i tak z trudem mieści się w pomieszczeniach biurowca na Mokotowie i wykonuje powierzone mu zadania.
Jeśli nie uda się wprowadzić rozwiązań systemowych w tym zakresie, pragnę zapytać, czy istnieje szansa zainicjowania działań doraźnie ułatwiających naszym mieszkańcom możliwość wywiązywania się z obowiązków podatkowych, poprzez zorganizowanie cyklicznych dyżurów pracowników Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów w siedzibie Urzędu Dzielnicy Wilanów (w Biurze Obsługi Mieszkańców) zarówno w okresie składania rocznych zeznań jak również w całym roku podatkowym (np. raz w miesiącu)? Czy istnieje możliwość zainstalowania w naszym Urzędzie, podobnie jak ma to miejsce w Urzędzie na Ursynowie urządzenia do przekazywania rozliczeń podatkowych tzw. PITOMATU?

Powiązane informacje

Skontaktuj się!

W celu omówienia spotkania:

Numer telefonu: +48 691 017 171

Adres e-mail: joanna@doradztwopolityczne.pl

Zapisz się do newslettera!

Włącz swój javascript, aby przesłać ten formularz